Onderzoek dienstverlening
De GGD wil zich blijven ontwikkelen. Daarom meten we wat onze klanten van onze dienstverlening vinden. Wat doen we goed en wat kan beter?
Onderzoek dienstverlening Jeugdgezondheidszorg 2023
Het doel van dit onderzoek was het ophalen van klantervaringen, nieuwe ideeën en wensen. De uitkomsten van het onderzoek gebruiken we voor doorontwikkeling van de JGZ en het verbeteren van de zorg. Na het invoeren van de verbeteringen, houden we opnieuw een onderzoek. Hierdoor ontstaat een continu verbeterproces.
Uitkomsten
Onderzoek ouders:
-
In de periode maart tot juni 2023 vulden 161 ouders/ verzorgers online een vragenlijst in.
-
Zij gaven onze dienstverlening gemiddeld een 8.2.
-
Verbeterpunten zien zij vooral in het maken en/of wijzigen van afspraken en in de wachttijd op het consultatiebureau.
-
Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek onder ouders in Drenthe (pdf, 600 kB).
Onderzoek jongeren:
- In de periode maart tot juni 2023 vulden 20 jongeren online een vragenlijst in.
- Zij gaven onze dienstverlening gemiddeld een 7.0.
- Een waardevol verbeterpunt dat zij ons meegaven is dat we niet te moeilijke woorden moeten gebruiken.
- Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek onder jongeren in Drenthe (pdf, 451 kB).
Wie vroegen we?
- Ouders van kinderen onder de 4 jaar die langskomen op het consultatiebureau én
- jongeren van 12 jaar of ouder die op spreekuur komen bij de jeugdarts of -verpleegkundige.