Mijn Kinddossier: Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over het gebruik van Mijn Kinddossier? Hieronder vind je het antwoord op veel gestelde vragen.
Lukt het niet om in te loggen in Mijn Kinddossier? Dan kan het zijn dat jouw kind (nog) niet is aangemeld of dat het Burgerservicenummer (BSN) van jouw kind of van jezelf niet vermeld staat in ons dossier. Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin het BSN, de geboortedatum en de achternaam van je kind. Geef daarnaast ook je eigen BSN en eventueel dat van de andere gezaghebbende ouder door, zodat hij of zij ook kan inloggen.
Gebruik je een oude webbrowser?
Problemen met inloggen kunnen ook veroorzaakt worden doordat je gebruikmaakt van een oudere webbrowser. Mijn Kinddossier wordt ondersteund door de volgende browsers:
- Internet Explorer
- Google Chrome
- Mozilla Firefox
- ESR variant
Het advies is om altijd de laatste beschikbare update toe te passen/uit te voeren.
- In Mijn Kinddossier staan gegevens van kinderen tussen 0 tot 12 jaar. Zodra jouw kind naar het voortgezet onderwijs gaat, melden we het dossier af. Je ontvangt hierover van tevoren bericht.
- Ook is het mogelijk dat van één van jouw kinderen geen BSN bij ons bekend is. Stuur in dit geval een e-mail naar
[email protected] met daarin het BSN, de geboortedatum en de achternaam van je kind.
Gemaakte afspraken op het consultatiebureau kun je zelf wijzigen voor kinderen tussen 0-4 jaar. Lukt dit niet? Dan is er geen ruimte meer beschikbaar in de periode waarbinnen je de afspraak kunt verzetten. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met vaccinaties die binnen een bepaalde tijd gegeven moeten worden.
Het systeem geeft een melding op het moment dat een afspraak niet meer verplaatst kan worden. Is dit toch noodzakelijk? Neem dan contact op via 088 24 60 246 (op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur). Afspraken op school, bijvoorbeeld voor het logopedisch onderzoek, kun je niet zelf wijzigen.
Waarschijnlijk klopt het e-mailadres dat in Mijn Kinddossier vermeld staat niet (meer) of is het e-mailadres niet ingevuld. Het e-mailadres kun je toevoegen of wijzigen onder 'Mijn gegevens'. Mocht het juiste e-mailadres wel staan ingevuld, neem dan contact met ons op via [email protected].
Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor ouders met gezag, een voogd of een pleegouder (na toestemming van gezaghebbende ouder of voogd). Om in te loggen heb je een DigiD nodig. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van het kind goed beveiligd zijn. Je hebt de mogelijkheid om zelf een dagboek bij te houden in Mijn Kinddossier. Deze notities zijn niet inzichtelijk voor GGD Drenthe.
Wil je geen gebruik maken van Mijn Kinddossier? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Vermeld in de e-mail de geboortedatum van jouw kind(eren) en geef aan waarom je geen gebruik meer wilt maken van Mijn Kinddossier. Je ontvangt een bevestiging zodra de afmelding is verwerkt. Alleen de gezaghebbende ouder kan deze wijziging doorvoeren.
Zodra een pleegouder gebruik wil maken van Mijn Kinddossier heeft hij of zij een toestemmingsverklaring nodig. Deze verklaring wordt zowel door de pleegouder als de gezaghebbende ouder of voogd ondertekend. Daarnaast is een kopie van beide legitimatiebewijzen nodig.
Download Verzoek tot heropenen Mijn Kinddossier (pdf, 45 kB) de toestemmingsverklaring. Via het verzendformulier kun je het verzoek naar ons toesturen.
Wil je de toestemmingsverklaring per post ontvangen? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 088 24 60 246. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.
Je logt in met jouw persoonlijke DigiD. Je kunt dit extra beveiligen door het te combineren met een code via sms. Je krijgt dan een sms toegestuurd en daarin staat een code die je nodig hebt. Deze code en jouw DigiD heb je nodig om toegang te krijgen. In Mijn Kinddossier worden geen gegevens van jouw kinderen opgeslagen. De informatie die je ziet wordt elke keer dat je inlogt opnieuw uit het elektronisch kinddossier KD+ gehaald. Dit is het systeem wat wij gebruiken. De gegevens worden versleuteld verstuurd met een beveiligde verbinding. Hierdoor is het niet te herleiden.
Daarnaast wordt Mijn Kinddossier elk jaar gecontroleerd om zeker te weten dat het systeem veilig en betrouwbaar is.
Kan je een link niet openen in Mijn Kinddossier? Of werkt een andere functie niet goed? Neem dan contact met ons op dan kunnen wij jou helpen. Bel dan naar 088 24 60 246 (op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur) of stuur een e-mail naar [email protected].
Probeer op een later moment nog eens in te loggen. Als de melding blijft verschijnen, dan raden we je aan om contact met ons op te nemen via [email protected] of 088 24 60 246 (op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur).
Wil je (een deel van) Mijn Kinddossier printen? Bekijk dan de handleiding. (pdf, 385 kB) Je kunt dit bijvoorbeeld doen als jouw kind binnenkort 12 jaar wordt. Vanaf dat moment wordt Mijn Kinddossier afgesloten. Zes weken van te voren krijg je een bericht van ons.
Nee, dit is het niet mogelijk. Mijn Kinddossier is toegankelijk via je eigen DigiD. Dit is een persoonlijk identificatiemiddel. Als gevolg daarvan kun je alleen jouw eigen gegevens inzien en aanpassen.
Je ontvangt een e-mail zodra er informatie voor je klaarstaat in Mijn Kinddossier. Bij Hotmail e-mailaccounts kan het voorkomen dat deze e-mails in de spamfolder terechtkomen. Controleer uw spamfolder als je geen e-mails ontvangt. Kun je het daar niet terugvinden? Neem dan contact met ons op via [email protected] of bel naar 088 24 60 246 (op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur).
Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via [email protected] of bel naar 088 24 60 246. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 12.30 uur.