Jaarplanning Gezond Leven in Drenthe



Voor de campagnemix Gezond leven in Drenthe hebben we 2024 opgedeeld in drie perioden. Hieronder lees je meer over de verschillende perioden.

Periode 1 | Januari tot en met april 2024: ‘Frisse Start’

Een nieuw begin. Kijk je uit naar wat komt of vind je het afscheid moeilijk? Soms heb je er zin in en soms ontkom je er niet aan. Ook dan kun je er maar beter het beste van maken. Want herken je dat? Eenmaal fris en uitgerust ziet de wereld er vaak weer beter uit. En kun je je misschien zelfs wel verheugen op wat komt. Hoe maak jij een frisse start?

Landelijke campagnes en events in deze periode:

Deze campagnes zijn meegenomen in de Toolkit en contentplanning ‘Frisse start’, de volledige campagnes kunnen daarnaast los ingezet worden, bekijk hiervoor de aparte informatie en toolkits.

  • IkPas | Januari
  • Gratis bewegen (JOGG campagne)
  • Slaap lekker (JOGG Campagne)
  • Dag van de slaap 17 maart

Campagne Een Frisse Start (deel 1)

Looptijd: Januari t/m februari 2024
Hoofdboodschap: Een nieuw begin, hoe maak jij een frisse start?
Thema's: gezond leven, IkPas, mentaal welbevinden, slaaptips - lichaamsfuncties, bewegen, meedoen, veiligheid

Inhoud toolkit

  • Overzicht jaarkalender
  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

INFO EN DOWNLOADEN (zip, 4.1 MB)

Campagne Een Frisse Start (deel 2)

Looptijd: maart t/m april 2024
Hoofdboodschap: Een nieuw begin, hoe maak jij een frisse start?
Thema's: slapen, alcohol, bewegen

Inhoud toolkit

  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

INFO EN DOWNLOADEN (zip, 7 MB)

Periode 2 | Juni tot en met augustus 2024: ‘Lekker in je vel’

Soms lijkt het vanzelf te gaan. Je zit in een flow en je geniet. Gelukkig maar, want iedereen kent ook de periodes waarin het niet lukt. Het kost dan moeite om je best te doen en je zit gewoon niet lekker in je vel. In beide situaties kun je investeren in jezelf. Want wat je aandacht geeft groeit. Dus al zit het tegen, je zet je beste beentje voor. Je kunt het!

Landelijke campagnes en interventies en events in deze periode:

  • Eetwissel
  • Diabetes challenge
  • Week voor de gezonde jeugd (JOGG campagne)
  • Drink Water (JOGG campagne)
  • Vakantie

Campagne Lekker in je vel (deel 1)

Looptijd: Mei t/m juni 2024
Hoofdboodschap: Alles wat je aandacht geeft groeit, ga voor lekker in je vel!
Thema's: gezond eten, mentale gezondheid, gezin en vakantie

Inhoud toolkit

  • Overzicht jaarkalender
  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

INFO EN DOWNLOADEN (zip, 16 MB)

Campagne Lekker in je vel (deel 2)

Looptijd: Juli t/m augustus 2024
Hoofdboodschap: Alles wat je aandacht geeft groeit, ga voor lekker in je vel!
Thema's: gezond eten, mentale gezondheid, gezin en vakantie

Inhoud toolkit

  • Overzicht jaarkalender
  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

Volgt op 14 juni

Periode 3 | September tot en met december 2024: ‘Jij en je omgeving’

We kunnen van alles bereiken in ons leven, maar vaak doet het er pas toe als je voor een ander van betekenis kunt zijn. Ons leven krijgt kleur door de verbinding die wij ervaren met anderen. Voor sommigen is die verbinding vanzelfsprekend. Maar als je de verbinding mist, je eenzaam voelt is dat soms verdrietig. Laten we oog houden voor elkaar!

Landelijke campagnes en interventies en events in deze periode

  • Nationale Sportweek | 15 t/m 24 september
  • EK Wielrennen in Drenthe | 20 t/m 24 september
  • Burendag | 23 september
  • Nationale Kraanwaterdag | 27 september
  • Hartveilig Drenthe | September
  • Week tegen de eenzaamheid | 28 september t/m 4 oktober
  • Valpreventieweek 2 t/m 6 oktober
  • Stoptober | Oktober
  • Nationaal schoolontbijt | 6 tot 10 november
  • Zien drinken doet drinken
  • Feestdagen | December

Campagne Jij en je omgeving deel 1

Looptijd: September t/m oktober 2024
Hoofdboodschap: Ons leven krijgt kleur door de verbinding die wij ervaren met anderen.
Thema's: Week tegen eenzaamheid, Stoptober, Hartveilig Drenthe, Nationale Burendag

Inhoud toolkit

  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

Volgt op 15 augustus

Campagne Jij en je omgeving deel 2

Looptijd: November t/m december 2024
Hoofdboodschap: Ons leven krijgt kleur door de verbinding die wij ervaren met anderen.
Thema's: Verbinding, naar buiten, Zien Drinken Doet Drinken, Nationaal Schoolontbijt, Dag van de Mantelzorg, Bewegen, Ik Pas Winterstopchallenge, Gezond eten, Budget en gezond eten, Dry January

Inhoud toolkit

  • Contentplanning, social media berichten en afbeeldingen

Volgt op 15 oktober

IKPAS (Landelijke campagne)

DryJanuari – Ik pas een maandje met het drinken van alcohol, doe jij mee?

Deze campagne zit ook in de Frisse Start-campagne. Wil je nog meer doen met IkPas? Bekijk dan hier de mogelijkheden.

Gratis Bewegen

Bewegen kan altijd en overal. Beweeg jij mee?

Deze campagne zit ook in de Frisse Start-campagne. Wil je nog meer doen met Gratis Bewegen? Bekijk dan hier de mogelijkheden.

Slaap lekker

Slaap is belangrijk voor onze gezondheid én ons welzijn.

Deze campagne zit ook in de Frisse Start-campagne. Wil je nog meer doen met de Slaap Lekker-campagne? Bekijk dan hier de mogelijkheden.